14 marca

WETERAN - Katy Regnery

Któż z nas nie lubi baśni, pięknych historii przepełnionych miłością i mądrością. Jedną z najpiękniejszych jest "Piękna i Bestia". Każdy zna tę historię i jej morał. A co się stanie, jeśli nasza Piękna, będzie miała na imię Savannah, Bestia będzie pod postacią Ashera a mroczna twierdza osadzona w Wirginii?



Tytuł: Weteran
Autor: Katy Regnery 
Wydawnictwo: NieZwykłe
Ilość stron: 347

Savannah nigdy nie była jak inne dziewczyny z jej miasteczka. Chciała więcej, mocniej, bardziej. Pragnęła zwiedzić świat, poznać inne kultury, poszerzyć horyzonty. Jednak najbardziej pragnęła pisać. Została jedną z najlepszych dziennikarek śledczych w NY. Jej determinacja nie miała sobie równych. Jednak i najlepszym może powinąć się noga.

Wróciła do domu załamana i upokorzona. Jednak los dał jej druga szansę, otrzymuje zlecenie, od którego zależeć będzie czy dostanie wymarzoną posadę. Nie waha się ani chwili. Zadanie jest proste, ma napisać artykuł o ciekawym człowieku, najlepiej weteranie wojennym. Wybór jest prosty - Asher Lee. Stroniący od ludzi weteran wojny w Afganistanie, w której stracił rękę i pół twarzy. 

Gdy na jego progu staje Savannah, drzwi otwiera jej panna Potts, gosposia, Asher obserwuje ją z ukrycia. Jest zafascynowany tą młodą, śliczną i pełną życia dziewczyną, mimo to nie chce się zgodzić na rozmowę z nią. Jednak zmiany, które tak usilnie próbuje zatrzymać kruszą mur, którym się otoczył. Od tej chwili już nic nie będzie takie samo.


Mimo iż wiedziałam jak potoczą się wydarzenia, nie mogłam się oderwać od tej książki. WETERAN pochłonął mnie bez reszty. Pokochałam bohaterów od pierwszej chwili. Przeżywałam ich rozterki, wzruszałam się z nimi i wkurzałam się, szalałam z niepokoju i z każdą przeczytaną kartką kochałam ich coraz bardziej. 

WETERAN to historia, którą czyta się lekko i szybko. Świetne postaci, mnóstwo emocji i ogromna dawka miłości, mądrej miłości. Bo jak często patrzymy na ludzi przez pryzmat ich wyglądu kompletnie nie zwracając uwagi na to kim są, co czują, czego potrzebują. Jak przystało na dobry retelling, WETERAN przekazuje nam te same wartości co pierwowzór, jednak z tej powieści można wycisnąć o wiele więcej. 

Niech was nie zwiecie przystojniak na okładce i zaliczenie tej pozycji do typowej literatury kobiecej. To cudowna historia nie tylko o miłości. Przepełniona jest walką o przetrwanie, podkreśla wartości rodzinne, ukazuje determinację, niezłomność, odwagę a także uczy jak rozwiązuje się sprawy na Południu ;)

Przeczytałam WETERANA kilka dni temu a ciągle siedzi mi w głowie. Mało tego, mam ochotę usiąść i przeczytać go jeszcze raz. To chyba najlepsza rekomendacja dla tej książki :) Polecam z całego serducha :)


3 komentarze:

  1. Jeśli dobrze pójdzie to dzisiejszej nocy oddam się w ręce tej historii 😘
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nie czytałam żadnej negatywnej opinii o książce. Musze przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń