01 sierpnia

Klątwa Przeznaczenia - Mistrzowski BookTag

Dziś mam dla was Tag. Niby nic w tym dziwnego, ale to pierwszy Tag na moim blogu a do tego ... mój autorski Tag :) No może nie całkiem mój bo stworzyłyśmy go razem z Sylwią :) Czytajcie, oceniajcie, czujcie się nominowani i puszczajcie go w świat :) Niech Klątwoholizm się szerzy :)  


Tag opiera się o Mistrzów Wielkiego Zgromadzenia Związku z KLĄTWY PRZEZNACZENIA, autorstwa Moniki Magoskiej - Suchar i Sylwii Dubieleckiej. Właśnie Sylwia pomogła mi w stworzeniu tego Tagu. Muszę przyznać, że bawiłyśmy się świetnie nadając Mistrzom cechy i wymyślając wyzwania tak, by były w jakimś stopniu z nimi związane.

Trochę mniej się cieszyłam, gdy przyszła pora by dobrać do tych wyzwań książki ;) Bo najzabawniejsze wyzwania, były najtrudniejsze do zrobienia. Mam jednak nadzieję, że "Klątwa Przeznaczenia - Mistrzowski BookTag" nie jest za trudny i przyniesie Wam wiele frajdy.

A oto moje odpowiedzi :) Dajcie znać w komentarzu czy czytaliście coś z tego i co was zaciekawiło.


1. ESTON, leniwy Mistrz Jeździectwa - Książka, w której ekspert polega/wykłada się na własnej dziedzinie

Angelologia, Danielle Trussoni


Główna bohaterka jest adeptką angelologi - nauki o aniołach i nefilimach. Mimo całej swojej wiedzy, nie udaje jej się oprzeć jednemu z nich. Jest wokół niej siła, która nie pozwoli jej podjąć żadnej decyzji. Tyle musi wystarczyć bym nie zdradziła za dużo.

Jestem zauroczona tą pozycją. Ma ona dość mroczny klimat, przesycony brutalnością tych potężnych istot. Wątek aniołów jest dość popularny w literaturze, ale ta pozycja jest zupełnie inna.

Tu nie ma nastolatków i ich problemów z istotami nadprzyrodzonymi. Ta powieść bardziej zgłębia temat, mocno opiera się na księdze Henocha. Jest wolniejsza, dokładniejsza, może wydawać się nudna. Ale warto ją poznać. Bardzo ubolewam, że drugi tom nie został wydany w Polsce i raczej się na to nie zapowiada.


2. ARGUS, pracowity Kanclerz Związku - Książka, w której wszyscy uciekają od brudnej roboty

Prosektorium, Olga Paluchowska-Święcka


Prosektorium to miejsce, z którego wszyscy uciekają i ciągle jest wolny etat. Chyba szerszy komentarz jest zbędny ;)

O samej książce mogę wam powiedzieć, że jest niesamowita. Dała mi mocno do myślenia. Myślałam, że to będzie typowe, babskie czytadło, ale autorka mile mnie zaskoczyła. Opis na okładce doskonale oddaje treść książki, tylko nie mylcie zmysłowa z erotyczna.

Jest to książka o sile uczuć jaką darzymy bliskie nam osoby, ale także obcych pod wpływam pozorów jakie tworzą. Nie ma tu zbędnych opisów, emocje i sytuacje opisane są w prosty i subtelny sposób. Ciężko ją zdobyć, ale polecam, bo warto się na chwilę zatrzymać.


3. GAVIN, niechlujny Mistrz Siły i Równowagi  - Książka, w której nie liczył się wygląd

Tęsknota, Margit Sandemo 


Irja, pochodzi z bardzo biednej rodziny, jako dziecko przeszła ciężką chorobę, która zdeformowała jej ciało. Była wyśmiewana i wytykana. Mało kto był wstanie dostrzec jej ogromne serce, bezgraniczna dobroć i oddanie. Bo nie liczyło się jak wyglądała, tylko jak dobrym była człowiekiem.

Tęsknota jest czwartym tomem mojej ukochanej Sagi o Ludziach Lodu. Jeśli lubicie długie sagi godzinne, konflikty pokoleniowe, akcje na przestrzeni kilku wieków, skandynawskie krajobrazy a także klątwy, tajemnice, czary, demony to wszystko to tu znajdziecie.

Saga ta ma 47 tomów, ale niech was to nie zniechęca. Są one krótkie i czyta się je błyskawicznie, tak w jedno popołudnie. Saga o Ludziach Lodu to taki serial w wersji książkowej ;)


4. HAROLD, próżny Mistrz Zielarstwa - Książka, w której nagminnie zmienia się partnera

Szansa, Vi Keeland


Vince jest zabójczo przystojnym zawodnikiem MMA, marzeniem większości kobiet. Seks jest dla niego lekarstwem na wszystko, jednak ten przystojniak nie chce się wiązać. Zmienia kobiety jak rękawiczki, oczywiście do czasu.

Jest to druga część serii o zawodnikach MMA. Świetnie napisana seria z gorącymi bohaterami. Czy można chcieć czegoś więcej?


5. MORU, dystyngowany Mistrz Etykiety - Książka, w której zwraca się uwagę na dobre maniery

Czerwień rubinu, Kerstin Gier


Gdy przenosisz się w czasie w różne epoki, znajomość zasad i etykiety jest kluczowa. Dobre maniery mogą ci pomóc wypełnić misje. Nasi bohaterowie od dziecka uczą się etykiety obowiązującej w danej epoce a wszystko po to by... musicie przeczytać by się dowiedzieć.

Ta unikatowa do tej pory seria została wznowiona, ale to już pewnie wszyscy wiedzą. Świetna, młodzieżowa seria nie tylko dla tych młodszych. Sama przeczytałam ją w kilka dni. Bardzo lubię wątek podróży w czasie, do tego kilka intryg, świetny klimat i cudowni bohaterowie.


6. SEVERO, odważny Mistrz Walk - Książka, w której mroźny uścisk potrafi ogrzać

Anioł do wynajęcia, Magdalena Kordel


Michalina ma ogromne kłopoty, zmarznięta (w mroźnym uścisku) błąka się zimą po mieście, by trafić w końcu do kościoła. W trakcie modlitwy składa Bogu ofertę, chętnie przygarnie bezrobotnego anioła. Jak to bywa, dzieje się coś, co ogrzeje nie tylko jej przemarznięte ciało.

Bardzo długo szukałam książki do tej kategorii, ale się udało. A o samej książce powiem wam tylko, że to jest najcudowniejsza i najwspanialsza książka z przedświątecznym klimatem. Jest środek lata a jak o niej myślę, to mam ochotę przeczytać ją jeszcze raz. Teraz. Natychmiast. Święta i góra śniegu w sierpniu ;) Co wy na to?


7. TARLEN, mściwy Mistrz Łowiectwa - Książka, w której są irytujące przezwiska, imiona

Angelfall, Susan Ee


Na miłość boską, niech mnie ktoś oświeci i wytłumaczy co jest fajnego w imieniu Penryn? Wypowiadając je mam dziwne skojarzenia z odgłosem dzwonka "dzyń-dzyń". No koszmar po prostu.

Książka, a w sumie seria, świetna, wręcz genialna. Świat opanowują anioły. I nie są to te dobre stworzenia, które znamy z lekcji religii. Nie chce wam za dużo zdradzać bo seria, ta tyle razy mnie zaskoczyła, że aż brak mi słów. Pochłonęłam ją całą w jeden weekend, ale to imię... no drażni mnie do tej pory.


8. TESSI, czarujący Mistrz Szpiegostwa - Książka, w której fabuła oparta jest na zakładzie

Sweet Ache, K.Bromberg


Hawkin jest liderem zespołu, w którym panowie zakładają się w sumie o wszystko. Ot, taki mały zwyczaj. Przegrany robi sobie niezbyt twarzowy tatuaż. Aż pewnego dnia zakładają się o Quin.

Recenzja jest na blogu, tam dowiecie się więcej o SWEET ACHE.


9. VEN, pomysłowy Mistrz Magii - Książka, w której magia przynosi zgubę bohaterowi 

Szeptucha, Katarzyna Berenika Miszczuk


Mimo, iż w tej książce nie ma magii jako takiej, to jednak pewien magiczny kwiat, miesza w życiu naszej bohaterki. Mowa oczywiście o mitycznym kwiecie paproci i jego magicznych właściwościach. Bo okazuje się, że zakwita on raz na 1000 lat i ten raz, wypada akurat teraz. No cóż bogowie zrobią wszystko, by go dorwać w swoje ręce, uprzykrzając życie bohaterom jak tylko mogą.

Kocham, uwielbiam i polecam.

Pisałam już o tej serii, więcej znajdziecie w recenzji trzeciego tomu ŻERCA


10. GRITTON, zakompleksiony Skarbnik Związku - Książka, w której wzrost odgrywa ogromną rolę

Jeździec miedziany, Paullina Simons


Różnica wzrostu między Tatianą i Aleksandrem jest na tyle znaczna, by wzbudzić zainteresowanie tą parą. Ona maleńka i drobna a on wysoki i potężnie zbudowany. Mimo tej różnicy wzrostu, bardzo do siebie pasują.

Nie mam bladego pojęcia dlaczego wcześniej wam nie wspomniałam o mojej ukochanej trylogii. Zakochałam się w tej książce (bo Jeździec jest pierwszym tomem) od pierwszego zasłuchania. Poznałam ją w formie audiobooka z genialną Dominika Ostałowską w roli lektora. Przez ostatnie 1,5 roku słuchałam ją już trzy razy, a do najkrótszych te książki nie należą. Egzemplarze papierowe też mam i wolnej chwili poczytuje je na wyrywki. Musze wam o niej na blogu napisać więcej. Koniecznie, bo skradła moje serce a Aleksander jest moim pierwszym i najważniejszym książkowym mężem. Jest moją książkową miłością życia. 


11. WOMAR, sprośny Mistrz Żeglugi - Książka, w której kluczowy jest stan nieświadomości 

Niezgodna, Veronica Roth

veronica-roth

Bohaterowie są testowani i sprawdzani dość często. W tym celu podawane jest im odpowiednie serum, które wprowadza ich w stan snu, wizji, nieświadomości. Stan ten ma na celu wydobyć z nich strach, sprawdzić sposób myślenia i postrzegania co przekłada się na późniejsze wydarzenia.

Zapewne większość zna ta serię, chodź nie wszyscy ją kochają. Dla mnie jest jedną z lepszych. Stawiam ją nawet wyżej niż Igrzyska śmierci - których fenomenu naprawdę nie rozumiem.

Uwielbiam bohaterów, lubię patrzeć jak się zmagają z własnymi lękami, jak się rozwijają i walczą o lepsze jutro. Mimo iż się z zakończeniem się nie pogodziłam to i tak bardzo lubię tą serię.


12. WILBUR, żądny władzy zastępca Arcymistrza - Książka, w której zło przybiera nietypową formę

Raze, Tillie Cole

tillie-cole

Zło w tej książce jest pod postacią ludzi, niby nic w tym nietypowego. Jednak jakim trzeba być człowiekiem by skazać na taki los bezbronnych. Okrucieństwo, którego nie jestem wstanie ogarnąć, bo jeśli chcesz z zemsty zabić, to, to zrób, ale to co cię stało z Razem i przez co przeszedł...

To kolejna pierwsza część serii (tak jakoś mi się podobierało). Gatunkowo jest to "dark erotic" i ostrzegam od razu, że nie jest to seria dla wszystkich.

Książka jest brutalna, wulgarna i bezkompromisowa - i to jak dla mnie, nie są jej wady. Pierwotne instynkty są osią tej książki i dlatego nie ma tu miejsca na tkliwość czy użalanie się nad sobą. Rosyjska mafia, walki w klatkach na śmierć i życie, krew, żądza zemsty, dominacja, przetrwanie, zwierzęce odruchy, brutalny seks, walka o władzę i... miłość. Ta literatura jest mocna, hipnotyzująca, podniecająca i do tego świetnie napisana.


13. FRYGILL, sprawiedliwy Arcymistrz - Kogo nominujesz?

;)


Wszystkie pytania zebrane razem, co by było Wam łatwiej pobrać pytania ;)

1. ESTON, leniwy Mistrz Jeździectwa - Książka, w której ekspert polega na własnej dziedzinie
2. ARGUS, pracowity Kanclerz Związku - Książka, w której wszyscy uciekają od brudnej roboty
3. GAVIN, niechlujny Mistrz Siły i Równowagi  - Książka, w której nie liczył się wygląd
4. HAROLD, próżny Mistrz Zielarstwa - Książka, w której nagminnie zmienia się partnera
5. MORU, dystyngowany Mistrz Etykiety - Książka, w której zwraca się uwagę na dobre maniery
6. SEVERO, odważny Mistrz Walk - Książka, w której mroźny uścisk potrafi ogrzać
7. TARLEN, mściwy Mistrz Łowiectwa - Książka, w której są irytujące przezwiska/imiona
8. TESSI, czarujący Mistrz Szpiegostwa - Książka, w której fabuła oparta jest na zakładzie
9. VEN, pomysłowy Mistrz Magii - Książka, w której magia przynosi zgubę bohaterowi
10. GRITTON, zakompleksiony Skarbnik Związku - Książka, w której wzrost odgrywa ogromną rolę
11. WOMAR, sprośny Mistrz Żeglugi - Książka, w której kluczowy jest stan nieświadomości
12. WILBUR, żądny władzy zastępca Arcymistrza - Książka, w której zło przybiera nietypową formę
13. FRYGILL, sprawiedliwy Arcymistrz - Kogo nominujesz?


13 komentarzy:

  1. Dziękuję za nominację! Świetna robota Dziewczyny! Z przyjemnością podejmę się wyzwania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekamy niecierpliwie :) Daj koniecznie znać bo jestem bardzo ciekawa Twoich wyborów :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny tag! A ja lubię tagi, choć z tym mogłabym mieć pewne kłopoty, przynajmniej w tej chwili widzę już kilka punktów, do których nie mogę dopasować książki tak na szybko, ale po dłuższym zastanowieniu się, może ta kwestia uległaby zmianie :) Chętnie puszczę taga w świat, jeśli tylko uda mi się wygospodarować chwilę, by przysiąść i rzetelnie się zabrać za jego wykonanie :)
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie :) Muszę przyznać, że ja też miałam nie lada problem z kilkoma wyzwaniami ;) Daj znać jak znajdziesz na niego chwilkę :)

      Usuń
  3. Podkradam ❤ musi iść dalej w świat absolutnie ja już wiem kogo nominuję 😝

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martuś częstuj się :) Nawet nie wiesz jak się ciesze, że wzbudza takie zainteresowanie :) To moja pierwsza taka akcja i się bałam, że będzie za trudny :)

      Usuń
  4. Lubię autorskie tagi ^_^ Ja sama jestem autorką Piekielnego i Śmiercionośnego tagu (gdzieś tam krążą po sieci xD). Bardzo dziękuję za nominację <3 Niedługo postaram się wstawić swoje odpowiedzi na blogu <3

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, to muszę koniecznie ich poszukać :) Koniecznie daj znać jak już go zrobisz :) Bużka :)

      Usuń
  5. Dzięki za nominację :D Przyznaję, że nad kilkoma będę musiała się mocno pogłowić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że nie okaże się za trudny :) Trzymam kciuki i czekam na odpowiedź :)

      Usuń
  6. Świetny tag, właśnie jestem w trakcie czytania "Klątwy Przeznaczenia" :D

    Pozdrawiam!
    roksa_reads

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak skończysz i będziesz miała ochotę go zrobić, to zapraszam :)

      Usuń